Ontdek de 12 kerken in
't Utrechtse centrum

Catharinakathedraal

Kerken Kijken Utrecht

Stichting Kerken Kijken Utrecht verzorgt de openstelling van vele kerkgebouwen in het centrum van Utrecht tijdens het zomerseizoen. Het zomerseizoen 2024 begint op zaterdag 29 juni en loopt tot en met zaterdag 14 september. Ook buiten deze periode zijn enkele kerkgebouwen geopend voor bezoekers en bent u van harte welkom om de culturele rijkdommen te aanschouwen! De toegang is gratis.

Dit is niet mogelijk zonder onze enthousiaste vrijwilligers! Lijkt het jou leuk om hier een bijdrage aan te leveren? Wij zijn op zoek naar zowel gastheren/-vrouwen als gidsen om ons team te ondersteunen en versterken. Klik hier voor meer informatie.

Sneak peek

Alle kerken

Gastvrije vrijwilligers welkom

Stichting Kerken Kijken Utrecht verzorgt al meer dan 40 jaar de openstelling van 12 Utrechtse binnenstadskerken, zodat bezoekers kunnen genieten van de culturele rijkdom die deze kerken te bieden hebben. Zin om zelf als gastheer/-vrouw of gids aan de slag te gaan? Voor meer informatie klik je hier

Kerken Kijken � NSlagmolen 2019-76 (1)

Doneren

Stichting Kerken Kijken Utrecht is een cultuurhistorische organisatie en beschikt over een jaarlijkse gemeentelijke subsidie maar is ook afhankelijk van donaties van particulieren, stichtingen en bedrijven. St. Kerken Kijken Utrecht beschikt over een ANBI-status.

Steun ons!

Bond Heemschut

Hoe ga je om met Religieus Erfgoed? Bond Heemschut presenteert een brochure over dit thema, vol met voorbeelden en initatieven waarbij inwoners en erfgoedvrijwilligers zich actief en met succes hebben ingezet voor het behoud van religieus erfgoed. Stichting Kerken Kijken Utrecht is een van deze initiatieven. Je vindt de brochure onder deze link. Ook kwam Heemschut langs in de binnenstadskerken en maakte het volgende filmpje: